- Startsidan/
- Varumärken/
- GANT/
- Lyxig melton-keps grå
Leveransinformation
Hitta i varuhus
1. LEVERANSALTERNATIV OCH LEVERANSTIDER
NK erbjuder fyra leveransalternativ. Leveranstiden varierar mellan 0 – 4 vardagar beroende på när du beställer, var du bor samt vilket leveranssätt du väljer.
1.1 OMBUD
Leveranstid 1 – 3 vardagar.
Ditt onlineköp levereras till valt Postnord-ombud. Avisering sker till din angivna e-postadress och sms till angivet mobilnummer när din beställning är klar för utlämning. Hos ombudet, ange de fyra sista siffrorna i kollinumret (finns i din avisering) samt visa legitimation. Vid bud ska både budets och beställarens legitimation uppvisas.
Påminnelse skickas via sms och e-post. Du har 7 dagar på dig att hämta din order.
1.2 HÄMTA I VARUHUS STOCKHOLM ELLER GÖTEBORG
STOCKHOLM:
Leveranstid 0 – 1 dagar.
Beställ innan kl. 11.00, hämta samma dag efter kl. 15.00. Vid beställning efter kl. 11.00 kan du hämta ditt onlineköp nästkommande dag efter kl. 15.00. Hämta hos NK Kundservice, plan 4. Se öppettider här.
GÖTEBORG:
Leveranstid 1 - 3 vardagar. Hämta hos NK Kundservice, nedre plan. Se öppettider här.
Avisering sker till din angivna e-postadress när din order är klar för upphämtning. Du har 14 dagar på dig att hämta din order. Vid upphämtning i varuhus ange de fyra sista siffrorna i kollinumret (finns i din avisering) samt visa legitimation. Vid bud ska både budets och beställarens legitimation uppvisas.
1.3 PAKETBOX
Leveranstid 1 – 3 vardagar.
Ditt onlineköp levereras till vald Postnord paketbox. Avisering sker till din angivna e-postadress och sms till angivet mobilnummer när din beställning är klar för upphämtning. Du öppnar ditt fack med säker identifiering via Postnord App och Mobilt BankID.
Påminnelse sker via sms och e-post. Du har 7 dagar på dig att hämta din order.
1.4 HEMLEVERANS
Leveranstid 1 – 3 vardagar.
Paketet levereras till ditt hem dag eller kväll. Du aviseras i Postnord App och via sms/e-post med ett förslag på leveransdatum och tid. Det finns alltid möjlighet att anpassa din leverans. Du kan välja annat datum/tid, personlig leverans vid dörren eller att hämta ditt paket på ett av Postnords ombud. Vid hemleverans kan du följa ditt paket i realtid. Lördagsleveranser är ej tillgängligt till alla områden.
Vi skickar våra paket med kvittenskrav vilket innebär att du behöver ta emot paketet och visa legitimation. Om ingen kan ta emot beställningen vid hemleverans meddelas du om att paketet tas till närmsta Postnord-ombud.
1.5 SPÅRNING
Du har möjlighet att följa din onlinebeställning via den spårningslänk som finns i leveransbekräftelsen. Om du var inloggad eller skapade ett användarkonto när du la din order på nk.se kan du även spåra din order via Mina sidor.
1.6 ÖVRIGT
Hållbarhetsarbete Postnord
NK förbehåller sig rätten att ändra leveranssätt om det skulle visa sig att det valda leveranssättet inte är möjligt för aktuell beställning. Ingen extra avgift debiteras. Om du har en ny adress eller eftersändning av din post, är du själv ansvarig för att uppdatera dina kunduppgifter vid beställning. Under realisationsperioder och högtider kan det förekomma något längre leveranstider.
2. RETUR
2.1 RETUR I VARUHUS
Retur av produkter som köpts på nk.se kan göras i våra varuhus hos NK Kundservice, plan 4 i Stockholm eller hos NK Kundservice, nedre plan i Göteborg. Ange ditt ordernummer och visa upp ditt kvitto som du mottagit av oss via e-post. Det går bra att skriva ut kvittot och ta med till varuhuset för retur eller att visa upp kvittot i mobilen.
Återbetalning sker inom 14 dagar till samma betalsätt som du använde vid köpet.
2.2 RETUR VIA OMBUD
Retur av produkt som köpts på nk.se kan göras via valfritt Postnord-ombud. Fyll i retursedeln och bifoga den tillsammans med returen. Retursedel och förbetald returetikett medföljer originalordern. Om du inte har kvar returetiketten, kontakta kundservice via kundservice@nk.se för beställning av en ny etikett.
Var noga med att produkten är väl emballerade för att undvika skada. För mer information om hur returer ska hanteras läs vår returpolicy.
Återbetalning sker inom 14 dagar till samma betalsätt som du använde vid köpet. För frågor om återbetalning är du välkommen att kontakta kundservice via kundservice@nk.se.
Har du betalat dina varor med Klarna-faktura ska returen synas i saldot på ditt Klarna-konto inom 14 dagar efter att vi har mottagit din retur. Om du inte kan se returen hos Klarna är du välkommen att kontakta kundservice via kundservice@nk.se.
3. LEVERANSPRISER
|
Nyckelmedlem |
Ej Medlem |
Ombud |
69 kr* |
69 kr* |
Hämta i varuhus |
Fri frakt |
Fri frakt |
Paketbox |
69 kr* |
69 kr* |
Hemleverans |
49 kr |
99 kr |
Retur |
Fri retur |
Fri retur |
*Fri frakt till ombud för medlemmar på alla köp över 1 000 kr. Alltid fri frakt på köp över 2 000 kr.