På Nordiska Kompaniets webbplats används cookies. Cookies som behövs för att webbplatsen ska fungera har sparats i din dator.

Godkänn
Välkommen in Idag har vi öppet

HÄR ÄR VINNARNA FRÅN NK GALAN.

HÄR ÄR VINNARNA FRÅN NK GALAN.

NK Galans första vinnare har utsetts. Filippa K tog emot Nordiska Kompaniets Varumärkespris, framröstat av NK:s kunder.

– Jag tror NK:s kunder och Filippa K:s kunder delar många värderingar, så som att de värdesätter hög kvalité både i material, design och ställer krav på hållbarhet, säger Ellen Dixdotter, PR-ansvarig för Filippa K.

Galans jury bestående av Philip Warkander, Elin Frendberg, Ulrica Kejler, Ulf Skarin, Marcus Söder och Elin Larsson enades om att Adidas, Vetements och Acne Studios har gjort avtryck i den kulturella värld som omger modebranschen. Nordiska Kompaniets Samarbetspris gick till Adidas, Nordiska Kompaniets Framtidslöfte till Vetements och Acne Studios tilldelades Nordiska Kompaniets Hederspris.

– Samarbetet med Kanye West är en del av en stor varumärkesresa som vi genomgår och att det har blivit en sådan succé är ett kvitto på att det vi gör just nu är väldigt rätt, säger Emma Stjernlöf, Brand Director Adidas Nordics.

 

NORDISKA KOMPANIETS HEDERSPRIS: ACNE STUDIOS.

Acne Studios har inte bara skapat ett modevarumärke. Det är också en framgångssaga. Under tjugo år har de kombinerat kreativitet med affärssinne på ett sätt som aldrig upphört att överraska. De senaste åren har Acne Studios dubblerat omsättningen i en modevärld med allt hårdare konkurrens. Idag är varumärket högt respekterat, över hela världen.

 

NORDISKA KOMPANIETS VARUMÄRKESPRIS: FILIPPA K.

Denna utmärkelse röstas fram av NK:s kunder, som därmed utser varuhusens just nu mest omtyckta varumärke. Nordiska Kompaniets Varumärkespris 2016 tilldelas Filippa K.

 

NORDISKA KOMPANIETS FRAMTIDSLÖFTE: VETEMENTS.

Vetements har snabbt placerat sig som ett av de internationellt mest intressanta modehusen. Deras streetinspirerade estetik har redan hunnit omdefiniera vår tids syn på lyx, långt utanför ramarna för det egna märket. Medvetet långsamma tidscykler och begränsad produktion gör dessutom att plaggen lever längre i butik. Något som förstärker deras höga modegrad samtidigt som det skapar ökad hållbarhet.

NORDISKA KOMPANIETS SAMARBETSPRIS: ADIDAS.

Mode och musik har länge gått hand i hand. Adidas har tagit detta kreativa samspel till helt nya höjder. Genom att skapa ett hybridvarumärke har de lyckats fördjupa både musikerns trovärdighet i modevärlden, och bevisat att ett sportvarumärke kan ha ständigt skarp samtidskoll.

 

Dela