På Nordiska Kompaniets webbplats används cookies. Cookies som behövs för att webbplatsen ska fungera har sparats i din dator.

Godkänn alla cookies Avböj tredjepartscookies
Välkommen in Idag har vi öppet

Upptäck NK Bags & Accessories.

NK Damaccessoarer har fått en ny skepnad under namnet NK Bags & Accessories. Med ett noga utvalt utbud med de bästa accessoarerna för säsongen kommer avdelningen garanterat bli din nya shoppingdestination för accessoarer.

I slutet av mars flyttade NK Damaccessoarer till ny yta och bytte namn till NK Bags & Accessories. I och med nylanseringen av avdelningen öppnar bland annat See by Chloé en stilfull shop-in-shop. Dessutom är prisade ATP Atelier ett varumärkestillskott. I samband med detta har ATP tagit fram en väska som säljs exklusivt på NK. Medgrundaren Maj-La Pizzelli svarar på några frågor om det Italienproducerade väsk- och skomärket och varför ett samarbete med NK är en “match made in heaven”.

Nu kan du besöka avdelningen och bland annat upptäcka See by Chloés nya shop-in-shop. Foto: Joona Laulajainen.
Intervju

                   maj-la pizzelli, grundare av atp atelier,                                                  om skapandet av nk-väskan.

      En av ATP Ateliers grundpelare är att skapa produkter för kvinnan med personlig smak och stil. Deras karaktäristiska väskor och skor andas medveten exklusivitet där kvalitét står i fokus – ”Vi vill vara en motsvarighet till surdegsbagaren, när en vill köpa skor och väskor, då ska man komma till oss”menar                                                         medgrundaren Maj-La Pizzelli.

Maj-La Pizzelli, medgrundaren av ATP Atelier. Foto: Joona Laulajainen.

 

ATP Atelier har tagit fram en väska speciellt designad för NK som säljs exklusivt hos NK Bags & Accessories. Hur gick tankarna när ni tog fram väskan?
– NK är ju vår hemmamarknad och en av de första som köpte in våra skor. Därför kändes det självklart att vi skulle göra en exklusiv väska till NK nu när de nylanserar sin avdelning med fokus på just väskor och accessoarer. Eftersom vi jobbar småskaligt så passar den typen av samarbeten oss dessutom väldigt bra.

Vad definierar en ATP-kund?
– När vi startade varumärket för sex år sedan så var det utifrån kunden. Vi lade ner mycket tid på att fråga oss själva vem hon var och vad vår produkt kunde tillföra. Hon är en internationell kvinna, om hon bor i Stockholm, New York eller Hong Kong spelar egentligen ingen roll. Det som definierar henne är att hon vet vad hon vill. Hennes stil kan vara modeorienterad, men det som framförallt styr henne är hennes egen estetik. Om hon reser till en ny stad tar hon reda på vilken som är den bästa restaurangen snarare än den trendigaste. På det sättet köper hon även sina skor och sin väska. Hon gör medvetna val, och det handlar om allt från designen till hantverket och personligheten i varumärkena hon väljer. 

Väskan Pienza framtagen av ATP Atelier exklusivt för NK. Den finns att köpa på NK Bags & Accessories, till priset 5 100 kr. / Foto: Joona Laulajainen.

 

Vad händer härnäst?
– Vi växer organiskt och just nu vill vi gräva där vi står. Vi har byggt ett sortiment under sex års tid och nu vill vi låta det landa. Vårt samarbete med NK passar väl in i den ambitionen. Inte bara för att NK var med oss från början, utan också på grund av det NK står för. Min morfar, som inte tillhörde någon överklass och inte hade så mycket pengar, handlade alla sina kläder på NK. Han var mån om kvalité och hållbarhet. Den traditionen gör NK till en jätteviktig plats för oss. Vi är så tacksamma för att NK alltid sett det vi står för och är glada att det är ömsesidigt. Det känns inte bara naturligt utan självklart att vi har en plats på NK.

NK BAGS & ACCESSORIES

TILL AVDELNINGEN
Dela