På Nordiska Kompaniets webbplats används cookies. Cookies som behövs för att webbplatsen ska fungera har sparats i din dator.

Godkänn alla cookies Avböj tredjepartscookies
Välkommen in Idag har vi öppet

Här är nya NK Sport

Ready, set, go. Nu slår NK i Stockholm upp dörrarna till en ny premiumdestination inom fitness och lifestyle på Plan 3. Den största aktören är avdelningen NK Sport under ledning av Marc Nylander. Här berättar han om det nya konceptet.

5 skäl att besöka nya NK Sport
1.
Nyskapande sortiment
– Nya NK Sport skiljer upplevelse från produkt. Vi har hämtat dynamiken och estetiken från street- och modevärlden och finkammat sportvärldens premiumsegment för att hitta de mest intressanta kollektionerna. Resultatet blir en destination där kunden möts av kvalitetsprodukter och servicekänsla i toppklass. Nya NK Sport kommer bli ett av Europas mest nytänkande sportkoncept. På 1 800 kvadratmeter presenterar vi det allra bästa för alpinsport, friluftsliv, löpning, cykling, fitness och yoga. Vi kombinerar världsledande sport- och friluftsvarumärken såsom The North Face, Patagonia, Nike och Adidas tillsammans med mer unika varumärken som Satisfy Running, Black Yak och Snow Peak Japan.
2.
MEDVETEN HÅLLBARHET
– Jag tror generellt att den medvetna konsumenten vill köpa produkter med ett syfte. Den största trenden globalt i dag är precis det – medvetenhet. Som motreaktion mot den överkonsumtion som dominerat de senaste årtiondena tror jag att vi vill köpa färre men bättre, och mer meningsfulla produkter. Vi har därför varit noga i filtreringen av vårt produkturval. Allt vi säljer ska i första hand förbättra din prestationsförmåga. Sedan ska produkten driva innovationen framåt, vara hållbart framtagen och ha trovärdighet.
3.
TRÄNING FÖR DEN MODERNA MÄNNISKAN
– Jag tror att de nya kulturella ”sporterna” såsom utomhussporter, löpning och yoga kommer att fortsätta växa kraftigt. Man arbetar primärt med kropp, sinne och natur – tre element som alltid är tillgängliga för oss. Enligt ovan nämnda medvetenhetsanda tror jag att vi människor nu söker oss tillbaka till de rena formerna av träning och upplevelser.
4.
SÄLJARE PÅ ELITNIVÅ
– Våra stjärnor på golvet är utövare i varje segment. Vi har hittat personal i skidbackarna, i yogastudios och på crossfitgymmen. Det innebär att du kan komma till oss och möta en person som faktiskt håller på med de här sporterna, inte sällan på väldigt hög nivå. Den kunskapen är ovärderlig. Det i kombination med för Sverige unika sportkollektioner och en fantastiskt vacker butik hoppas jag kommer kunna inspirera fler till medvetna och hälsosamma livsval.
5.
Interiören
– Avdelningen har skapats av arkitekter som vanligtvis ritar progressiva konstmuseum, vilket har gett oss möjligheten att kombinera estetik och funktion på ett helt nytt sätt. Bakom interiören på nya NK Sport står den välkända arkitekten Jani Kristoffersen från den prisbelönta arkitektbyrån Guise, som tidigare skapat Fotografiska museet i Stockholm och nu senast även i London. Arkitekten har utformat en avskalad interiör influerad av exklusiva modebutiker.
Besök experterna
Dela