På Nordiska Kompaniets webbplats används cookies. Cookies som behövs för att webbplatsen ska fungera har sparats i din dator.

Godkänn alla cookies Avböj tredjepartscookies
Välkommen in Idag har vi öppet

Ikon: Alexander Wang

Nu samarbetar den världsberömde designern Alexander Wang med Magnum i sommarens exklusiva glasskollektion. Läs om hans resa här och hur Wang Squad uppstod.

Så blev märket Alexander wang till.

Alexander Wang har alltid vetat om att han velat bli designer.  Född 1984 växte han upp i en generation som aldrig drog sig för att korsa gränsen mellan vilka kläder som hörde hemma på gymmet och vilka man bar utanför. Ett arv som följt med Wang genom större delen av hans designkarriär.

Sedan han lanserade sin egna damlinje 2007 har hans signum, den urbana streetwearen och de nattsvarta tygerna, slagit stort världen över. Han fick omedelbar uppbackning av Anna Wintour och 2008 vann han Vogues CFDA Fashion Fund, ett pris som gav honom runt två miljoner kronor. Idag säljs märket i över 700 butiker världen över, men hans storhet ligger kanske inte främst i den fysiska framgången utan kanske hellre i den nya världens andra hem – sociala medier.

Alexander Wang arbetar nämligen inte med musor i den traditionella bemärkningen – han arbetar med squads. Han är ett barn av sin tid och få har lyckats föra samman den moderna tidens klädkonsumtion med den nya tidens behov som han har.

Squaden uppstod år 2016 då Wang lanserade ett exklusivt Instagramkonto som omsorgsfullt valde ut profiler de ville sammankopplas med inför deras höst/vinter 2016. Cybervärlden såg då bland andra supermodellerna Gigi och Bella Hadid sluta upp till hans skara, även artisten Travis Scott och kultmodellen Cindy Crawfords dotter Kaia Gerber.

Sedan dess har Wang samarbetat med en mängd stora företag som H&M, Adidas och nu Magnum. Världen över ser vi genom hans tusentals kunder och fans hur Wang Squaden växer. Det enda kravet för att få vara med: att Alexander Wang står tryckt stort över kroppen. 

I maj intar Magnum Pleasure Store Ljusgården för att upprepa tidigare års glassiga succé. Årets glass kommer att vara inspirerad av designerns världskända estetik och gå i noterna svart och guld. Välkommen till Magnum Pleasure Store den 18 maj – 1 juli för att njuta av lika god som trendig glass på NK.

NK:s favoriter från Alexander Wang.

AMELIA SUEDE SANDAL.

Finns på NK Damskor & Accesoarer.

6 999 kr

NY Post Page Six.

Finns på NK Herrtrend.

2 600 kr

KORI OXFORD WITH SILVER METAL HEEL.

Finns på NK Damskor & Accesoarer.

6 499 kr

NY Post Nylon Jacket.

Finns på NK Herrtrend.

7 000 kr.

DYLAN KNIT ESPADRILLE BOOTIE.

Finns på NK Damskor & Accesoarer.

4 499 kr

UPPTÄCK MAGNUM PÅ NK.

Läs mer
Dela