På Nordiska Kompaniets webbplats används cookies. Cookies som behövs för att webbplatsen ska fungera har sparats i din dator.

Godkänn alla cookies Avböj tredjepartscookies
Välkommen in Idag har vi öppet

Filosofi

En kommersiell och kulturell teater

På NK händer spännande och inspirerande saker. Varuhuset är vår scen och i rampljuset står våra produkter. Nya händelser gör att varuhuset tidvis byter skepnad och det ska vara en upplevelse att handla på Nordiska Kompaniet.

TRENDLEDANDE, INSPIRERANDE OCH STILFULLT

Dessa tre ord bildar en gemensam kompass mot vårt mål. De ska genomsyra såväl NK-varumärket som upplevelsen i varuhuset. Vi vill att alla som besöker oss ska uppleva detta i vår miljö, sortiment, service och kommunikation. De erfarenheter som NK samlat under drygt 100 år ger oss en stabil grund att bygga vidare på.

OFTA FÖRST MED DET SENASTE

NK lägger stor vikt vid att lyfta fram nya trender och vara en scen för lanseringar och premiärer. Och då inte bara inte bara inom mode- exempelvis var det NK som först introducerade djupfrysta grönsaker, Barbie-dockor, jeans och cd-skivor för svenskarna. På senare tid har NK bjudit på flera unika lanseringar av smycken, parfymer, accessoarer och signeringar med stora artister. Nya varor, och produkter som baseras på nya vanor, har alltid varit en del av NK:s sortiment. Så ska det även fortsätta att vara.

SPJUTSPETSSORTIMENT

Det är spjutspetsprodukterna som särskiljer NK från andra handelsplatser. Det kan vara en produkt som är trendig, eller av exklusivt märke. Däremot behöver det inte alltid vara de dyraste produkterna. Godsaken NK Mint är ett exempel på spjutspetsprodukt. Det kan vara unik service som specialister inom underkläder, skräddat eller service koncept som Personlig Stil. Det utvalda sortimentet anpassat till NK:s kunder, som NK Saluhall, NK Delikatess, NK Manlig depå är andra exempel.

HELTÄCKANDE KVALITETSUTBUD

Nordiska Kompaniet arbetar för att varuhuset som helhet ska ha ett väl täckande utbud inom områden som mode, accessoarer, inredning och mat. Varorna kompletteras med tjänster som exempelvis skrädderi, skomakare, caféer och restauranger,. På så sätt är det också en naturlig träffpunkt i staden.

NK:S FULLPRISSTRATEGI

I linje med kvalitetsutbud arbetar NK efter en fullprisstrategi. Kunden ska vara trygg i att en nyinköpt vara inte säljs till nedsatt pris veckan därpå. Detta innebär att NK som regel är mycket restriktiva i användningen av nedsatta priser och rabattsatser – framförallt i extern kommunikation.

SAMSTÄMMIGHET

All kommunikation i varuhuset, från informationstavlor till kassakvitton och emballage är enhetligt utformad. Den harmoniska samverkan mellan avdelningarna ska skapa en behaglig och gemensam miljö. Inom ramen för NK:s gemenskap ges dock stora möjligheter till originalitet. Varje avdelning har sin egen personlighet.

ETT TRYGGT KÖP

Våra kunder ska känna att de får värde för sina pengar och att de blir rättvist behandlade, därför har alla avdelningar på NK 30 dagars öppet köp. Avdelningarna delar även en rad gemensamma servicefunktioner, så som taxfreeförsäljning, kundtjänst, och informationsdisk. Detta stärker varuhuskänslan.

Dela