Måndag - Fredag: 10 - 20. Lördag: 10 - 18. Söndag: 11 - 17. Övriga öppettider

Huvudmeny

706x397_Filosofi

FILOSOFI.

EN KOMMERSIELL OCH KULTURELL TEATER.

På NK händer spännande och inspirerande saker. Varuhuset är vår scen och i rampljuset står våra produkter. Nya händelser gör att varuhuset tidvis byter skepnad och det ska vara en upplevelse att handla på Nordiska Kompaniet.

TRENDLEDANDE, INSPIRERANDE OCH STILFULLT.

Dessa tre ord bildar en gemensam kompass mot vårt mål. De ska genomsyra såväl NK-varumärket som upplevelsen i varuhuset. Vi vill att alla som besöker oss ska uppleva detta i vår miljö, sortiment, service och kommunikation. De erfarenheter som NK samlat under drygt 100 år ger oss en stabil grund att bygga vidare på.

OFTA FÖRST MED DET SENASTE.

NK lägger stor vikt vid att lyfta fram nya trender och vara en scen för lanseringar och premiärer. Och då inte bara inte bara inom mode- exempelvis var det NK som först introducerade djupfrysta grönsaker, Barbie-dockor, jeans och cd-skivor för svenskarna. På senare tid har NK bjudit på flera unika lanseringar av smycken, parfymer, accessoarer och signeringar med stora artister. Nya varor, och produkter som baseras på nya vanor, har alltid varit en del av NK:s sortiment. Så ska det även fortsätta att vara.

SPJUTSPETSSORTIMENT.

Det är spjutspetsprodukterna som särskiljer NK från andra handelsplatser. Det kan vara en produkt som är trendig, eller av exklusivt märke. Däremot behöver det inte alltid vara de dyraste produkterna. Godsaken NK Mint är ett exempel på spjutspetsprodukt. Det kan vara unik service som specialister inom underkläder, skräddat eller service koncept som Personlig Stil. Det utvalda sortimentet anpassat till NK:s kunder, som NK Saluhall, NK Delikatess, NK Manlig depå är andra exempel.

HELTÄCKANDE KVALITETSUTBUD.

Nordiska Kompaniet arbetar för att varuhuset som helhet ska ha ett väl täckande utbud inom områden som mode, accessoarer, inredning och mat. Varorna kompletteras med tjänster som exempelvis skrädderi, skomakare, caféer och restauranger,. På så sätt är det också en naturlig träffpunkt i staden.

NK:S FULLPRISSTRATEGI.

I linje med kvalitetsutbud arbetar NK efter en fullprisstrategi. Kunden ska vara trygg i att en nyinköpt vara inte säljs till nedsatt pris veckan därpå. Detta innebär att NK som regel är mycket restriktiva i användningen av nedsatta priser och rabattsatser – framförallt i extern kommunikation.

SAMSTÄMMIGHET.

All kommunikation i varuhuset, från informationstavlor till kassakvitton och emballage är enhetligt utformad. Den harmoniska samverkan mellan avdelningarna ska skapa en behaglig och gemensam miljö. Inom ramen för NK:s gemenskap ges dock stora möjligheter till originalitet. Varje avdelning har sin egen personlighet.

ETT TRYGGT KÖP.

Våra kunder ska känna att de får värde för sina pengar och att de blir rättvist behandlade, därför har alla avdelningar på NK 30 dagars öppet köp. Avdelningarna delar även en rad gemensamma servicefunktioner, så som taxfreeförsäljning, kundtjänst, och informationsdisk. Detta stärker varuhuskänslan.

Publicerad 2009.07.01
Alla bilder
Bild 1/1 706x397_Filosofi Förstora

Annons – Dubbla poäng

Annons – Dubbla poäng

dubbla_poäng

Avdelare - dukade bordet

Avdelare - dukade bordet

Avdelare_dukadebordet

Annons – Dukade bordet

Annons – Dukade bordet

Nk.se_Dukade bordet_Ljus_706x300pixl

Avdelare - kalendarie vår 14

Avdelare - kalendarie vår 14

Kalendarium

Kalendarium

Avdelare - Nyheter vår14

Avdelare - Nyheter vår14

Avdelare_vår_nyheter

Nyheter

Avdelare – Vår Nyckel

Avdelare – Vår Nyckel

Avdelare_vårnyckel

Nyckelerbjudanden

Nyckelerbjudanden

Uppspelning av videomaterial är ej tillgängligt.

Avdelare - NKTV vår14

Avdelare - NKTV vår14

NKTV

Avdelare - NK Restauranger vår14

Avdelare - NK Restauranger vår14

Restauranger

NKRestauranger

Mode

Etta

Logga in till dina nyckelsidor

Info

Sök NK.se

Få senaste nytt från NK.

Jag godkänner villkoren

Musikspelare

Uppspelning av videomaterial är ej tillgängligt.

Varumärken på NK.

A B C D E F
G H I J K L
M N O P Q R
S T U V W X
Y Z Å Ä Ö #

Bli Nyckelkund

Bli Nyckelkund

Nyckelkund_annons

NK Mastercard

NK Mastercard

nk_nyckeln_mastercard

Önskeboken

Önskeboken

onskeboken_r

Välkommen till varuhuset.

Hamngatan 18-20 111 47 Stockholm Visa på karta Växel: +46 (0)8 762 80 00 NK Nyckeln: +46 (0)8-14 68 90

Prenumerera på RSS

RSS håller dig på ett enkelt sätt uppdaterad med de senaste nyheterna.

Information om cookies.

Klicka här för mer information om hur vi använder cookies på NK.se