Det verkar som att du använder en gammal webbläsare, det kan göra att allt inte fungerar eller ser ut som det borde.

VIKTIG INFORMATION MED ANLEDNING AV COVID-19.

För Nordiska Kompaniet är säkerheten och omsorgen för våra kunder och medarbetare av högsta prioritet. Vi följer noga myndigheternas direktiv kring coronaviruset (Covid-19) och för att säkerställa våra kunders och medarbetares hälsa har vi vidtagit en rad åtgärder i syfte att minimera risken för oro och smittspridning i varuhusen.

Vi har under hela pandemin arbetat kontinuerligt med att efterleva de regler och restriktioner som tagits fram för att kunna erbjuda våra kunder och medarbetare en så säker handelsplats som möjligt. Vi fortsätter nu arbetet med de justeringar som krävs för att följa den nya pandemilagen. Vi fokuserar bland annat på tydlig skyltning av maxantal för våra avdelningar och vi fortsätter löpande med information till våra kunder för att påminna dem om att hålla avstånd och undvika trängsel. 

Vi kommer även att tillfälligt justera våra öppettider i varuhusen i Stockholm och Göteborg. De nya öppettiderna börjar gälla från måndagen den 18 januari och gäller till den 31 mars 2021.

Tillfälligt ändrade öppettider:
Vardagar: kl. 11.00 – 18.00
Lördagar: kl. 11.00 – 17.00
Söndagar: kl. 12.00 – 16.00

Före kl. 12.00 och efter kl. 17.00 är det färre kunder i varuhusen och vi rekommenderar dig som har möjlighet att besöka oss då för en extra trygg varuhusupplevelse.

Några av de åtgärder som vi infört i varuhuset:

  • Vi kan i realtid följa antal besökare och skulle det uppstå trängsel eller om vi ser att besöksantalet blir för högt kommer vi att tillfälligt stänga inflödet till varuhuset.

  • Varje avdelning skyltar med maxantal besökare.

  • Vi har utökat vår personalkapacitet med fler vakter i varuhusen som kontrollerar att det inte blir för mycket folk på avdelningarna eller stora köbildningar.

  • Vi har satt upp skyltar och markeringar på golven för att kunder ska hålla avstånd när de köar vid kassor. Vi informerar också på många olika platser i varuhuset om att visa hänsyn och hålla avstånd. Information sker via högtalarutrop och information på digitala skärmar.  

  • Vi har utökat våra städ och hygienrutiner.

  • Vi har ställt ut handsprit vid alla kassor, toaletter och handspritservetter delas ut vid entrén.

  • Som kund har man möjlighet att hämta ett munskydd hos NK Kundservice om man önskar.

För inspiration, håll utkik på nk.se och följ oss i våra sociala kanaler. Har du ytterligare frågor, kontakta gärna NK Kundservice.